Dag -1 - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van floorensiemonabike - WaarBenJij.nu Dag -1 - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van floorensiemonabike - WaarBenJij.nu

Dag -1

04 Juli 2018 | Nederland, Bennekom

Ha lieve mensen,

Na vele verzoeken op de valreep toch nog een blog, in de hoop dat we komende maanden onze avonturen op beeldscherm zullen vastleggen.
Na een gesneuvelde poging tot het maken van een mooie reiswebsite (missende technische computer skills) toch maar gekozen voor een oldschool waarbenjij.nu site. Back to the basics.

Voor de enkeling die nog geen idee heeft wat wij gaan doen (wat we ons niet kunnen voorstellen gezien de hoge frequentie van gespreksonderwerp de laatste maanden): donderdag 05-07 15:40 stipt vliegen wij vanaf schiphol via Cairo naar Nairobi om vanaf daar naar Kaapstad te fietsen in 6.5 maand. In totaal doorkruisen we 7 landen, namelijk: Kenia, Tanzania (inclusief palmbomen op Zanzibar), Malawi, Zambia, Botswana, Namibie en Zuid-Afrika. Voor de snelle rekenaars onder ons zullen we per land ongeveer 1 maand hebben, alhoewel we nogal flexibel in tijdsplanning zijn.

Een veelgestelde vraag de afgelopen tijd was hoe we bij dit plan kwamen. Het eerlijke antwoord is dat wij zelf ook niet geheel kunnen na vertellen hoe dit is gegaan. Elke keer vertellen we een andere versie van een verhaal met eenzelfde basis: Siem wil graag fietsen (Floor ook) en Floor wil naar Afrika (Siem ook) en zo geschiede: baan opgezegd, geld gespaard, spullen gekocht (er gaat een hele nieuwe wereld voor je open als je tot de tourfietswereld toe treedt) en een beetje moed verzamelen om te vertrekken.
De tweede meest gestelde vraag is hoe we weten hoe we moeten fietsen, ook daar hebben we geen antwoord op. We hebben een paar mooie route apps, wegenkaarten en gaan ervan uit dat we met name lokaal veel informatie zullen krijgen over de wegen. Mocht dit niet zo zijn, dan komen we daar vast snel genoeg achter, maar we hopen een heel eind te komen.

Na een jaar lang praten en dromen over deze reis, gaan we morgen eindelijk vertrekken. Het is heerlijk dat we éindelijk kunnen gaan maar natuurlijk ook spannend, want wat gaan we eigenlijk in godsnaam doen? Fietsen? Hoe dan? Nou op die vragen gaan we komende tijd antwoord geven..... we kijken er naar uit.

TO BE CONTINUED!

• 04 Juli 2018 - 17:55

Mieke Bas:

Hi allebei, ontzettend veel plezier en succes tijdens dit avontuur en vooral goede fietsbenen en voldoende slaap op zijn tijd. Ik zal alle bewaarengeltjes die er zijn waarschuwen dat jullie onderweg zijn. Toi-toi

• 05 Juli 2018 - 06:27

Lineke:

Lieve Floor en Siem,
    Vandaag begint het echt met de rit naar Schiphol en het vliegtuid naar Nairobi. Een heerlijk avontuur maar vast biet zonder tegenslagen. Maar die kunnen jullie aan samen. We gaan jullie volgen op jullie trip en zullen vast ook wel eens jaloers zijn.
    Geniet ervan mijn bikers! Xxx

• 05 Juli 2018 - 11:18

Simone:

Floor en Siem. Een hele goede reis gewenst, met mooie ontmoeten met mens en natuur. Liefs Simone

• 05 Juli 2018 - 11:58

Marleen Bovee:

Lieve Siem en Floor,
    Wauw, nu voor het echie. Ik blijf het zeggen, een prachtig avontuur vol met ervaringen en uitdagingen op allerlei gebieden. Toi-Toi, safari njema.

• 05 Juli 2018 - 13:54

Schnautz:

Veel plezier!!!!

• 06 Juli 2018 - 11:30

Domien:

Heel veel succes samen. Dat het een mooie tocht zal worden met veel interessante contacten in de diverse landen. Er komen 2 vragen bij me op. Zie maar wat je er mee doet.
    Wat wil je graag zelf ervaren? En wat zullen mensen ervaren die jullie zien of waar je contact mee krijgt?
    Een gelukkige fietstreis.

• 10 Juli 2018 - 10:45

Egide Keulen:

Hoi Floortje en Siem.

Heel fijne en veilige reis. Hopelijk hebben jullie je fietsen terug. Maar ja het gaat nooit over welke problemen maar over hoe je ermee omgaat. (Uiteraard zit ik weer mijn goede raad weg te geven want ik zou dit al een serieus probleem vinden). Heb hebt goed met elkaar in die ruige natuur. Let op de hyena's want die zijn nog gevaarlijker dan leeuwen .). Jullie Heel, heel fijne reis en wij wereldkampioen. Siem ook alvast gefeliciteerd met de 14de bij voorbaat. Grtjs Egide